Napjainkban a hagyományos marketingmódszereket felváltják az innovatív, digitális stratégiák, amelyben a videós tartalmak igen nagy szerepet kapnak. Nem véletlen, hogy az elmúlt néhány évben 800%-kal nőtt a videókat tartalmazó hirdetések száma.
Többet mond minden szónál
Dr. James McQuivery elismert marketingkutató, olyan megdöbbentő eredményeket publikált, amelyek nem hagynak kétséget afelől, hogy miért olyan hatékony a videók használata a reklámkampányokban. A kutatásai alapján arra a következtetésre jutott, hogy egy 60 másodperces videó felér körülbelül 1,8 millió szóval. Egy kép ugyanis megközelítőleg 1000 szót helyettesít, egy videó pedig másodpercenként nagyjából 30 képkockát tartalmaz. Azaz 1 másodperc 30000, 60 másodperc pedig valóban 1,8 millió szót jelent.
Miért pont az animációs videók?
Statisztikai adatok azt mutatják, hogy a közösségi médiában 1200%-kal több megosztást generál egy videó, mint egy, csak szöveget és képet tartalmazó poszt. Az animációs videók megosztási aránya viszont még ennél is magasabb, 20%-kal nagyobb, mint a hagyományos videoformátumoké. A színes látványelemek ugyanis már eleve színes bélyegképekhez vezetnek, amire sokkal hamarabb rákattintanak a fogyasztók. Figyelemfelkető megjelenésükkel, már első ránézésre kitűnnek napjaink zsúfolt digitális környezetéből.
Az animációs videók támogatják az egységes márkaképet
A magas megosztások segítik a márkaismertség kialakulását. Az animációs videókban rejlő végtelen lehetőségek lehetővé teszik a saját stílus, az egyedi jellemzők minél pontosabb tükrözését, a meglévő márkaelemek beépítésével pedig – pl. logók, színvilág – az egységes márkakép kialakítását. Ez abban is segíthet, hogy az átadni kívánt üzenetek emlékezetesebbé váljanak. Ma már minden nagyobb közösségi média felület támogatja a videoformátumok megosztását, az animációs videók pedig a márka konzisztencia fenntartásában is fontos szerepet játszanak ezeken a platformokon.
Az animációs videók hatása az érzelmekre
Az esztétikum és figyelemfelhívás mellett, nagy előnye ezeknek a videóknak, hogy egyszerűen, jól követhetően magyarázzák el a vállalkozás üzeneteit. Sőt, lehetővé teszik a célközönség érzelmi bevonódását azáltal, hogy olyan hangulatokat képesek közvetíteni, amelyek jól rezonálnak a fogyasztókkal. Az pedig csak hab a tortán, hogy az animációs videók legtöbbször nem is reklám hangulatúak, így használatukkal elkerülhető a közvetlen értékesítési nyomás, mely esetleg csökkenti a vásárlási kedvet.
Kereső optimalizálás és eladási számok (SEO)
A keresőmotorok, mint például a Google, előtérbe helyezik azokat a webhelyeket, amelyek hosszabb ideig tartják a látogatókat a weboldalon. Azt látjuk, hogy azok a weblapok, ahol videók is találhatóak, az átlagos 8 másodperc helyett, rögtön 2 percre növelik az első megtekintések időtartamát. Ami azt eredményezi, hogy 53-szor nagyobb esély van arra, hogy megtalálják ezeket az oldalakat a keresők segítségével. A videók leírásában és a címkékben elhelyezett jól megválasztott kulcsszavak is javítják a webhely SEO rangsorát. Miért nagyon fontos ez? Megdöbbentő, de akkor is tény, a weblapok látogatóinak 85%-a nagyobb eséllyel vásárolja meg az eladásra szánt terméket, ha már a nyitóoldalon talál egy figyelemfelkeltő tájékoztató videót.
Az animáció tehát nem véletlenül virágzik napjaink marketingkampányaiban, hiszen képes kitűnni abból a digitális zajból, ami nap, mint nap körülvesz minket. Mi, az ARV Studionál segítünk abban, hogy ne maradj versenytársaid árnyékában, keress minket bizalommal és mi felrakunk az innovatív marketingkampányok térképére!