Napjainkban a hagyományos marketingmódszereket felváltják az innovatív, digitális stratégiák, amelyben a videós tartalmak igen nagy szerepet kapnak. Nem véletlen, hogy az elmúlt néhány évben 800%-kal nőtt a videókat tartalmazó hirdetések száma. 

Többet mond minden szónál

Dr. James McQuivery elismert marketingkutató, olyan megdöbbentő eredményeket publikált, amelyek nem hagynak kétséget afelől, hogy miért olyan hatékony a videók használata a reklámkampányokban. A kutatásai alapján arra a következtetésre jutott, hogy egy 60 másodperces videó felér körülbelül 1,8 millió szóval. Egy kép ugyanis megközelítőleg 1000 szót helyettesít, egy videó pedig másodpercenként nagyjából 30 képkockát tartalmaz. Azaz 1 másodperc 30000, 60 másodperc pedig valóban 1,8 millió szót jelent. 

Miért pont az animációs videók?

Statisztikai adatok azt mutatják, hogy a közösségi médiában 1200%-kal több megosztást generál egy videó, mint egy, csak szöveget és képet tartalmazó poszt. Az animációs videók megosztási aránya viszont még ennél is magasabb, 20%-kal nagyobb, mint a hagyományos videoformátumoké. A színes látványelemek ugyanis már eleve színes bélyegképekhez vezetnek, amire sokkal hamarabb rákattintanak a fogyasztók. Figyelemfelkető megjelenésükkel, már első ránézésre kitűnnek napjaink zsúfolt digitális környezetéből.

Az animációs videók támogatják az egységes márkaképet

A magas megosztások segítik a márkaismertség kialakulását. Az animációs videókban rejlő végtelen lehetőségek lehetővé teszik a saját stílus, az egyedi jellemzők minél pontosabb tükrözését, a meglévő márkaelemek beépítésével pedig – pl. logók, színvilág – az egységes márkakép kialakítását. Ez abban is segíthet, hogy az átadni kívánt üzenetek emlékezetesebbé váljanak.  Ma már minden nagyobb közösségi média felület támogatja a videoformátumok megosztását, az animációs videók pedig a márka konzisztencia fenntartásában is fontos szerepet játszanak ezeken a platformokon.

Az animációs videók hatása az érzelmekre

Az esztétikum és figyelemfelhívás mellett, nagy előnye ezeknek a videóknak, hogy egyszerűen, jól követhetően magyarázzák el a vállalkozás üzeneteit. Sőt, lehetővé teszik a célközönség érzelmi bevonódását azáltal, hogy olyan hangulatokat képesek közvetíteni, amelyek jól rezonálnak a fogyasztókkal. Az pedig csak hab a tortán, hogy az animációs videók legtöbbször nem is reklám hangulatúak, így használatukkal elkerülhető a közvetlen értékesítési nyomás, mely esetleg csökkenti a vásárlási kedvet. 

Kereső optimalizálás és eladási számok (SEO)

A keresőmotorok, mint például a Google, előtérbe helyezik azokat a webhelyeket, amelyek hosszabb ideig tartják a látogatókat a weboldalon. Azt látjuk, hogy azok a weblapok, ahol videók is találhatóak, az átlagos 8 másodperc helyett, rögtön 2 percre növelik az első megtekintések időtartamát. Ami azt eredményezi, hogy 53-szor nagyobb esély van arra, hogy megtalálják ezeket az oldalakat a keresők segítségével. A videók leírásában és a címkékben elhelyezett jól megválasztott kulcsszavak is javítják a webhely SEO rangsorát. Miért nagyon fontos ez? Megdöbbentő, de akkor is tény, a weblapok látogatóinak 85%-a nagyobb eséllyel vásárolja meg az eladásra szánt terméket, ha már a nyitóoldalon talál egy figyelemfelkeltő tájékoztató videót.

Az animáció tehát nem véletlenül virágzik napjaink marketingkampányaiban, hiszen képes kitűnni abból a digitális zajból, ami nap, mint nap körülvesz minket. Mi, az ARV Studionál segítünk abban, hogy ne maradj versenytársaid árnyékában, keress minket bizalommal és mi felrakunk az innovatív marketingkampányok térképére!

Similar Posts